we kregen de opdrracht van Jeroen BErkvens een dynamische plek te zoeken en vervolgens proef beelden te schieten waarin we beschreven wat voor dynamische plek dat nou precies was. we kozen voor de bus. achteraf niet erg praktisch (verboden te filmen). daarom kozen we daarna voor een plek die aan de bus verbonden was. (het bushokje) - de proefbeelden -
poging 1:
sfeer neerzetten bij gekozen dynamische plek in de stad: het bushokje. het ging ons er om "verveling" neer te zetten. dat leek ons aardig gelukt te zijn. mar verder hadden we nog niet echt nagedacht over wat er nou mee wilden zeggen. dat werd de volgende stap. ook besloten we het meer documantair te houden (minder geanceneerd zoals we dat nu hadden gedaan in ieder geval).
daarom poging 2: bushokje met personen op het stadsion. we wilden een contrast laten zien tussen het samen zijn/ samen komen op een plek zoals het bushokje, als een soort ontmoeting/verbinding en het totaal negeren van elkaar, het contactloze sfeertje wat er hangt op die plek. we focusten vooral op de tussenruimtes die zo groot waren tussen de personen die zich dus van elkaar wilden afsluiten terwijl ze wachtten op de bus. vanuit hier willen vervolgens een manier/stijl gaan vinden die ons helpt dit te versteken 0om deze vertelling beeldend duidelijk te maken.
(les 'sequentie')
vervolgens hebben we gekeken hoe we die tussenruimte en het contactloze sfeertje wél goed konden verbeelden. we hebben deze keer meer richting fictie gedacht. het pakte erg goed uit. de klas begreep wat we wilden vertellen toen we het lieten zien. we wilden het eigelijk meer vanuit de plek vertellen dan acteurs te gebruiken. maar we waren tevreden dat het in ieder geval communiceerde.
manupulatie - de 5e les ging over manupulatie. de omgeving van ons bushokje hebben we gebruikt om de kijker te manipuleren.. een iluusie te geven van iets dat het niet is. we helpen de kijker later in ons filmpje uit de droom.. (naar mijn mening ons beste filmpje van de hele periode!)
poging 6
onze laatste opdracht bestond uit het trekken van lootjes. per samenwerkend tweetal trok je een lootje waarop de emotie stond die je moest gaan uitbeelden. Je mocht het niemand vertellen. de volgende les zouden we samen komen om te kijke of het communiceerde, of je emotie geraden kon worden in 1 keer door je klasgenoten.
we hadden een score van 5 van de 20. niet slecht.. maar het voor mijn gevoel nog veel beter. onze emotie was dan ook wel erg moeilijk..'spijt'
Av vormgeving
zondag 20 september 2009
Gepost door annelieke vleugel op 02:29
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten